25.10.2017

Anmeldelse på: Hvidt støv - De døde vågner.

Hvidt Støv - De døde vågner

Titel: Hvidt støv - De døde vågner.

Forfatter: Line Kyed Knudsen.

Forlag: Gyldendal.

Antal sider: 200 - Læste den dog på E-bog.

Antal stjerner: 2/5.







Hvidt støv - De døde vågner.

Alting bryder sammen, 
da en mystisk og dødelig epidemi breder sig med lynets hast. 
Tilbage står Emily. 
Det er hendes 18 års fødselsdag, 
men der er ingen at fejre den med.
 Hendes familie og venner er døde og den smukke, 
drømmende Anthony, 
som betyder så meget for hende, er forsvundet.
 Emily må finde ud af, om hun er den eneste, der har overlevet, 
og hvorfor.
 Men sandheden er langt mere uhyggelig, 
end hun aner ..


Jeg har nu læst hvidt støv 1, og jeg må indrømme, jeg kunne ærligt ikke lide den.
Det eneste jeg kunne lide ved den her bog, det er selve ideen til den, altså det med en mystisk og dødelig sygdom der breder sig hurtigt og at der er nogle få der ikke bliver ramt af sygdommen på grund at noget hvidt støv, det synes jeg er fedt nok.
Men jeg synes der mangler for mange detaljer igennem historien, så som, de nævner på et tidspunkt at de ikke kan tanke benzin nogle steder og at de er ved at løbe tør, men alligevel formår de at komme langt? synes godt der kunne have været mere forklaring.
Og så der stoppet alt for meget handling ind på for lidt sider.
Personerne der er nævnt i den her første del synes jeg faktisk heller ikke spor om, de er enten kedelige, naive eller for aggressive.
Og hovedpersonen Emily, kunne jeg slet ikke falde mig ind i, synes hun er uden personlighed og følelsesløs, jeg mindes meget sjældent at hun skulle have grædt over at hendes familie er død, eller at hendes bedste veninde døde af den her sygdom, faktisk skænker hun hende nærmest ikke en tanke. 
Den eneste person hun stort set har i hovedet, det er den perfekte Anthony.
Jeg synes ikke at den her gruppe unge der ikke er blevet smittet og har fundet hinanden, virker som en gruppe på mellem 17-20 årige, men mere eller mindre 13-14 årige der har lært tidligt at køre bil.
Men igen, selve ideen til den her historie er rigtig god, men jeg synes nu bare der mangler for mange detaljer til jeg kunne få den til at hænge sammen, så jeg ved ikke om jeg vil læse videre på den, men hvis jeg gør, håber jeg der er flere detaljer til at få den til at hænge sammen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...