28.10.2017

Anmeldereksemplar: Archers stemme.

Archers Stemme.

Titel: Archer's Stemme.

Original titel: Archer's Voice

Forfatter: Mia Sheridan.

Udgivet ved: Lovebooks, men modtaget af Lindhard og Ringhof som anmeldereksemplar.

Antal sider: 434.

Original sprog: Engelsk.

Udgivet på dansk: 9/10-2017.

Antal stjerner: 5/5.



Archers Stemme.

Da Bree fra den ene dag til den anden forlader sit liv i New York 
og flytter til en lille by i Maine, 
håber hun, at hun endelig kan lægge fortiden bag sig 
og finde fred.
 Allerede første dag i byen møder hun Archer Hale.
 En mand, der lever for sig selv,
og som kæmper med sine egne dæmoner. 
En mand, ingen andre bemærker.
Archers stemme, er en fortælling om en kvinde 
der bærer på et traume 
og den mand hvis kærlighed er nøglen til hende frihed.
Det er en fortælling om en stille mand, 
som lever med mindet om en pinefuld fortid
 og den kvinde der hælper ham med 
at finde sin stemme igen.
Det er en fortælling om sorg, skæbne, 
og kærlighedens helende kraft.

Archers stemme gav mig meget mere end jeg havde forventet af den, jeg var bange for at det ville være en plat fortælling uden rigtige handlinger om kærligheden.
Men den gav mig så meget mere, overraskede mig, gjorde mig mundlam og jeg kunne aldrig rigtigt regne ud hvordan den ville slutte, om de fandt kærligheden sammen, om det endte skidt eller hvordan det ville ende.

Da jeg begyndte at læse den her bog, kunne jeg ikke lægge den fra mig igen, jeg tror jeg var ca 12 timer om at læse den sådan rundt regnet.
Jeg elskede den fra andet kapitel af, jeg har aldrig læst en kærligheds fortælling med så mange følelser, så mange rå detaljer og følelsen af at det altså var ægte.
Jeg har læst en del romantiske bøger og mange har skuffet mig, men den her tog pusten fra mig, den giver mig så stort et indblik i de her to hovedpersoners liv og fortælling, en kvinde der har mistet sin far i et røveri og blevet udsat for grove hændelser, og en mand der som 7-årig mistede sine forældre og ene onkel, men også mistede sin stemme og endte med at blive indelukket og isoleret fra verdenen end til den dag en kvinde dukker op og vender alt på hovedet for ham.

Bree Prescott har været udsat for en forfærdelig hændelse hvor hun mistede sin far i et røveri, og kunne til sidst ikke holde til mere og flygtede på en måde fra sit liv, og slog sig ned i en lille by ved navn Pelion i delstaten Maine. Der satser hun på at kunne finde sig selv igen og få det godt igen. 
Allerede på sin første aften møder hun Archer, da hun taber sine vare på parkerings pladsen foran en butik. Han hjælper hende tavst med at samle tingende sammen, og Bree snakker på livets løs og føler sig akavet tilpas fordi han intet siger, men hun ved intet om at han egentlig ikke kan tale.
Acher Hale, kan ikke snakke og det har han ikke kunnet siden han var 7 år gammel, og han har været lukket inde og har isolere sig fra omverdenen siden, lige end til Bree Prescott kommer og invadere hans liv, og han langsomt begynder og bløde op og åbne sig for hende og begynder at leve livet.
Sammen oplever de mange ting og hjælper hinanden.

Jeg elskede denne fortælling, den gav mig virkelig meget, og jeg skal med sikkerhed genlæse den på et tidspunkt.
Der er så mange detaljer i den og så meget handling fordelt ud over det hele og gør den spænende og ikke en kedelig og tør fortælling.
Den er fuld at nye oplevelser for begge parter, spænding - blomstrende kærlighed - misforståelser og kaos, der bare gør den til den perfekte fortælling.
Sproget er forståeligt og nemt at komme igennem, kapitlerne er ikke for lange efter egen mening er de den perfekte længde da der er en masse handling i dem.
Jeg har ladet et par tåre komme igennem den her fortælling, for det er virkelig smukt hvordan de hjælper hinanden igennem de her forfærdelige hændelser der er sket for dem begge.
Personerne i denne fortælling er godt skrevet, det var ikke kun de to hovedpersoner der var skrevet godt, det var også dem der var med omkring dem, den manipulerende fætter, den moderlige kvinde der ansætter Bree, moren til den manipulerende fætter og alle de andre er var med, de var forklaret godt og havde hver og især deres personlighed man kunne leve sig ind i.

Jeg kan hvert fald varmt anbefale denne smukke og hjerteskærende bog til alle der elsker en god og romantisk bog med massere af handling.
  
Jeg har modtaget denne bog efter egen forespørgsel, og den her anmeldelse er udelukket skrevet efter egne oplevelser med den og egne meninger om bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...