03.11.2017

Anmeldelse på, Er du okay Fie?

Er du okay Fie?

Titel: Er du okay Fie?

Forfatter: Anika Eibe.

Forlag: Tellerup.

Antal sider: 179.

Udgivet: 1/12-2016.

Stjerner: 4/5.







Er du okay Fie?

Jeg ved godt hvordan folk opfatter mig.
Jeg ved godt de tror de ved alt om mig. 
Alene på grund af mit udseende.
Men ved I hvad … det gør de ikke.

Fie har det hele. 
Hun er smuk, dygtig i skolen, 
og drengene er vilde med hende.
Udadtil er hendes liv fantastisk.
Men ikke alt er så perfekt som det ser ud.



Jeg elskede at læse om Marie i første bog af serien, Er du okay, og jeg har nu læst Er du okay Fie? og jeg nød virkelig også at få et indblik i hvordan den perfekte Fie i virkeligheden var.
Og som titlen siger, Er du okay Fie? Nej det er hun i virkeligheden på ingen måder.

Fie virker udadtil til at have det perfekte liv, en mulighed som model, en god skole gang, og utrolige evner inde for springridning. Men Fie lider i virkeligheden i stilhed, ingen ved virkelig hvordan Fie har det inden i. Hun føler et kæmpe pres komme fra alle omkring hende, især hendes mor der presser på at hun skal altså være den bedste til alt.

At læse om Fie, giver et rigtig stort indblik i at bare fordi man ser ud til at have det godt, og at man er populær i skolen, at man er dygtig til det meste man laver, er det ikke ens betydning på at man har det lige så godt som man ser ud.

Jeg har valgt kun at give denne del 4 stjerner, da jeg ikke kunne leve mig helt ind i den på samme måde som jeg kunne med den første, men jeg synes stadig utroligt godt om den og vil da klart anbefale andre at læse den.

Den er letlæselig og kort, så den er ret nem at komme igennem hvis man ser bort fra at det er et slemt emne der er taget op i den.
Er du okay serien er som sådan ikke en serie, men så alligevel, men den skifter bare hovedperson og emne fra hver bog, men den holder sig alligevel i samme omgangskreds, nemlig den her 9. klasse som vi startede med at høre om i den første.

Jeg synes at Anika Eibe, igen har formået at få skabt en virkelig person, med virkelige problemer, uden at det virker falsk, men at den får den kant den skal have når det handler om selv-skader, da det er et alvorligt problem. 

Jeg skal hvert fald læse videre på, Er du okay serien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...