29.11.2017

Anmeldereksemplar: Stone Legenderne.

Stone Legenderne.

Titel: Stone Legenderne.

Forfatter: Danny H.L. Nielsen.

Forlaget: Skriveforlaget.

Antal sider: 258.

Udgivet: 27/4-2017.

Antal stjerner: 3,5/5.






Stone Legenderne.

I en fortælling, som strækker sig over 130 år, følger vi de fire unge børn og deres ulykkelige skæbner, mens Howard forsøger at finde svar. 
Hvad fremkaldte børnene den stormfulde aften i 1878?
Hvorfor ældres de ikke som andre?
Og hvordan kan det være, at de - som de eneste - tilsynladende er i stand til at bryde fysikkens ukrænkelige love?

Jeg har nu læst Stone legenderne, og den var både spændende og forvirrende, selv om den lå i den genre alla Scince fiction/fantasy, så var den alligevel ikke som noget andet jeg havde læst, den havde ikke den der humor jeg normalt elsker. 
Stone legenderne er mere seriøs i det, altså der er ikke rigtigt nogle sjove og sarkastiske bemærkninger der ikke er ondt ment.
I starten var jeg meget forvirret, for jeg kunne ikke rigtigt finde ud af hvilken tid vi var i når vi læste fra John Harrows side og fra børnenes side af, ikke før vi rent faktisk nåde nær slutningen af jeg fandt ud af hvordan tiderne sådan rigtigt fungerede i bogen.
Jeg kunne heller ikke rigtigt finde ud af hvem den her Frederik var når vi læste et kapitel der havde overskriften Sara, men det fandt jeg så også ud af nær slutningen.
Alt i alt var bogen altså god nok, jeg var bare længe om sådan rigtigt at finde hoved og hale i hvad der var hvad og hvem der var hvem.
Jeg håber den næste måske bliver lidt mindre forvirrende for mig, for jeg vil hvert fald give den næste bog en chance selv om den første forvirrede mig.
Bogen er ikke særligt lang, og er egentlig ret nem sprogligt, så den er ikke særlig svær at komme igennem efter min mening.
Kapitlerne er ikke for lange og de skifter hele tiden mellem personerne. 
Grunden til jeg kun giver den 3,5 stjerner ud af 5, er desværre det at jeg var så forvirret i det meste af bogen at jeg havde svært ved at give mig 100% hen til den.
Men ideen til historien og at den har så mange detaljer omkring deres omgivelser, det er godt.
Så jeg kan da anbefale bogen til alle jer læselystne folk der elsker spænding og Scince fiction.


Bogen er modtaget af forfatter og forlaget til anmeldelse, og er anmeldt ud fra egne holdninger og meninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...