06.12.2017

Anmeldereksemplar: At se Lyset.

At se lyset.

Titel: At se lyset.

Forfatter: Jay Asher.

Udgivet på dansk ved: Politikens forlag.

Udgivet på dansk den: 3/11-2017.

Antal sider: 270.

Antal Stjerner: 4/5.






At se Lyset.

Sierras familie har et juletræsplantage i Oregon, men hver vinter tager de til Californien hvor de så sælger juletræerne selv. Så hvert år må Sierra forlade sine venner og sit liv i Oregon, for at hjælpe sine forældre med forretningen. Sierra er egentlig glad for det, for hun har ikke kendt til andet hele sit liv. 
Problemet er at hun savner det ene sted når hun er det andet, men det lige indtil hun møder Caleb, så bliver det pludselig anderledes, og hun føler faktisk mere for at være i Californien end Oregon. 
Men der går rygter om Caleb, det siges han ikke ligefrem er drømmefyren.
Det siges at Caleb har gjort noget rigtig slemt for år tilbage.
Er det noget Sierra kan acceptere?
Hvad har Caleb gjort? 
Og har han ændret sig siden dengang?

Jeg har nu læst at se lyset, og det var altså en virkelig smuk fortælling omkring hvordan det er at være ung og skulle træffe svære valg der kan knuse ens hjerte, men også om man kan acceptere fortiden der ligger og lure hvert hjørne.
Jeg havde rigtig svært ved at lægge bogen fra mig da jeg først var kommet igang, for jeg ville altså virkelig gerne vide om Sierra acceptere Calebs fortid, fejl og mangler, og hvis hun så gør, hvordan han så ville tage det at hun ikke bor i Californien, men i Oregon.
Det var virkelig en skøn fortælling om spirende kærlighed imellem to unge der også bliver sat ud for nogle udfordringer med deres familier. 
Sierra og Caleb er skønne hovedpersoner, de har begge fået hver deres fantastiske personligheder.
Sierra er meget beslutsom, men også sød og venlig over for andre.
Caleb er en god mand, der ønsker at hjælpe andre folk så godt som muligt og rette op på sine fejl.
Man kan virkelig mærke de her følelser der er blevet skrevet ind i dem.
Det eneste jeg faktisk ikke brød mig om, det var Sierras forældre, de var alt for overbeskyttende, men alligevel kommer de ikke til Sierra og snakker med hende omkring de her ting de har hørt om Caleb. Jeg synes hendes forældre håndterede tingene lidt for forkert.
Bogen er skrevet rigtig godt, og sproget er flydende og nemt at komme igennem.
Det hvert fald en bog jeg vil genlæse på et tidspunkt.
Jeg kan varmt anbefale alle at læse den hvis man er til kærlighed og tilgivelser. 


Bogen er modtaget af forlaget til anmeldelse og er udelukket anmeldt efter egne holdninger og meninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...