14.12.2017

Anmeldereksemplar: En af os lyver.

En af os lyver.

Titel: En af os lyver.

Original titel: One of us is lying.

Forfatter: Karen M. Mcmanus.

Antal sider: 395.

Udgivet på dansk: 09/01-2018.

Udgivet på engelsk: 30/05-2017.

Udgivet på dansk ved: Carlsenpuls.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af Carlsenpuls, så mange tak til dem.

 Hvem er den skyldige?

Fem unge får en dag eftersidning for noget de ikke har gjort. 
Men kun fire af de unge kommer ud i live igen. 
Simon er Bayview Highs sladderkonge, og han havde lige pralet til eftersidningen med at han havde slemt snavs på de fire andre. Men under eftersidningen dør han? Efterforskningen siger det ikke var et uheld, så hvem myrdede Simon?
Bronwyn, følger (næsten) altid reglerne.
Cooper, sorts-stjernen har kun styr på sit liv når han er på baseball-banen.
Nate, skolens bad guy som er på vej den forkerte retning.
Addy, skønheden der for alt i verden holder sammen på sin tilsynladende perfekte tilværelse.
De havde alle hver deres hemmeligheder,
men hvem af dem ville gå langt
nok til at myrde?

En af os lyver, er en fantastisk bog fuld af hemmeligheder, twist og drama.
Da jeg først satte mig til rette med den her bog, blev jeg fanget fra allerede første kapitel.
Den her bog handler ikke bare om hvem der gjorde det, og hvem der ikke gjorde, men også omkring hvordan andre kan påvirke hinanden. Om hvordan sladder kan ødelægge ens liv, eller hvis man ikke bliver accepteret af den ene gruppe eller den anden og har svært ved at acceptere det, og hvad man så kan finde på at gøre mod andre eller sig selv.
De her fem unge har hver deres hemmeligheder og liv, og selv om Simon dør i starten af bogen, og man så kun følger de her fire andre unge i at blive anklaget for mord, så får man egentlig også ret meget info omkring Simon, og hvordan han var over for de andre. 
Jeg vidste han var død, men alligevel følte jeg han stod ved siden af mig og fulgte mig igennem de her fire andres liv efter han døde, fordi han netop havde været med til at påvirke de andre så meget.
Jeg havde mine egne ideer til hvem der kunne havde gjort det, men hver gang jeg så blev lidt mere sikker på min ide, så blev den bare pillet ned godt og grundigt, for så kom der nye ting ind i billedet der kunne tegne på det var den anden, og det synes jeg var fedt, at man bare ikke kan regne det ud fra start af. 
Sproget igennem den her bog er flydende og nemt at komme igennem. 
Igennem kapitlerne skifter det imellem de her fire unge der er anklaget, sådan så der hele tiden bliver sat et nyt billede på sagen.
Jeg kan hvert fald anbefale denne her spændende og dramatiske bog til alle der elsker drama, hemmeligheder og sladder.


Bogen er modtaget af Carlsenpuls til anmeldelse og er udelukket anmelde efter egne meninger og holdninger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...