29.01.2018

Anmeldelse på: Fønixens hjerte.

Fønixens hjerte.

Titel: Fønixens hjerte #1.

Forfatter: Christina Ramskov.

Forlaget: mellemgaard.

Udgivet: 03/06-2013.

Antal sider: 420.

Antal stjerner: 4/5.


Maria.

16 årige Maria er en helt normal pige. Hun er ikke den mest populære pige, faktisk lidt af en outsider, men hun har da sine få venner hun ses med i sin fritid og på hendes skole.
En dag finder Maria og hendes lillebror peter en halskæde oppe på deres loft, Maria vælger så at tage den på, men problemet er bare at hun ikke kan få den af igen.
Og inden hun ser sig om, er hun hevet ind i en overnaturlig verden, for den halskæde hun tog på, var ikke bare hvilken som helst halskæde. Det var Fønixens hjerte.


Fønixens hjerte er første bog i serien om den unge Maria. Og jeg må sige den er utroligt god, jeg er så positivt overrasket over hvor godt den er skrevet. 

Bogen mangler på intet tidspunkt nogle detaljer, det hele ses meget tydeligt for mig da jeg sad og læste den her bog. Der mangler på intet tidspunkt heller handling, den er faktisk spændende fra de første par kapitler af, og til slutningen. 

Jeg synes utroligt godt om de her personer der er med i bogen, de alle har fået hver deres personlighed der virkelig kan fornemmes som ægte personer. 
Især Maria gik jeg egentlig hen og blev ret glad for at følge, hun er sin helt egen. Hun er stædig, vil gerne kunne selv, men hun er også kærlig og er der altid for sine venner.

Sproget er dejligt let og flydende, selv om Christina Ramskov er ordblind, så har hun formået at få skrevet den så godt, det ses faktisk ikke rigtigt at hun er ordblind.
Og jeg fløj simpelhen bare igennem den her skønne bog.

Jeg kan hvert fald anbefale den her bog til alle, der synes om fantasi, overnaturlige, spirrende venskaber, og ung kærlighed. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...