20.02.2018

Anmeldereksemplar: Ildens Flamme #1.

Ildens Flamme.

Titel: Ildens Flamme #1.

Forfatter: Catharina Kjeldgaard Vedel-Smith.

Forlaget: Books & Dragons.

Udgivet: 17/01-2017.

Antal sider: 680.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af forlaget Books & Dragons.
Til anmeldelse, så mange tak. 


Ainua 

"Hold fast Ainua! Husk! Du er en rensende ild, der brænder dårligdommen væk og efterlader en sund og ren krop. " Gentog Silas for hende. 
Angstens sved begyndte at dryppe fra hans pande. 
Ainua kan heale og allerede i en tidlig alder udviser hun et stort talent.
Landsbygen hun vokser op i, ligger i nærheden af en stor, mørk skov, og alle ved, at skove er farlige. 
Så hvorfor følger Ainua sig draget af den?


Jeg har nu fået læst Ildens Flamme første bog. Og den sprang alle mine forventinger, og var egentlig ret så svær at lægge fra sig da jeg først var kommet sådan rigtig godt igang med den.

Ildens flamme, starter på en måde rigtig godt ud. Vi lærer Ainua rigtig godt at kende, for vi følger hende faktisk fra hun er meget ung af, og læser meget om hendes opvækst inden den sådan for alvor begynder. 
Jeg må også indrømme jeg gik hen og blev ret glad for Ainua, hun er stærk, stædig og kan klare sig selv. Hun har ikke behovet for at skulle læne sig op af andre, og for guds skyld ikke en kvinde der har behovet for en mand til at klare alt for sig. Hun har gjort et godt indtryk på mig hende her Ainua.

De første sådan 140-180 sider, der læser vi om hendes barndom, og jeg skal da være ærlig nogle gange føltes det en lille smule langtrukkent. Men jeg er på en måde faktisk utroligt taknemmelig over det, for det gav mig et så meget bedre indtryk af hvem den her hovedperson er vi læser om, og et meget bedre billede af hendes omgivelser. 

Den her bog, er faktisk ikke som de mange andre fantasy bøger jeg har læst, og det er noget jeg synes var ret dejligt, at det ikke var noget der endnu engang lænede sig lidt op af en anden fantasy historie.

Hanlingen var jeg vild med, og der manglede på intet tidspunkt detaljer eller spænding for at holde på mig, for det var der nemlig rigtig meget af.
Sproget i den her bog, synes jeg faktisk også læner sig godt op af dens omgivelser og tidsrum. Det var gammeldags, høfligt og passede meget godt til at det ikke var den ny moderne verden vi læser om.
Dog vil jeg ikke kalde den her bog letlæselig. Der er massere af tekst, og nogle gange synes jeg desværre at den tekstskrift der er blevet valgt til nogle "scener" kan man vel kalde det, er en smule utydelig at læse, og kræver lidt koncentration at komme igennem. 
Nu læser jeg selv hurtigt, men kunne godt forstille mig at det ville tage et stykke tid at komme igennem denne bog for nogle. Men selv om den ikke er letlæselig, trækker den på ingen måder ned i stjerner.  Sidst vil jeg da også lige nævne de smukke kort der er med både foran og bag i bogen også. 

Jeg kan kun varmt anbefale denne skønne bog til andre læselystne folk, både ældre og yngre. 
Og giv den nu en chance, selv om den kan se skræmmende ud på dens størrelse, den er slet ikke så slem.


Bogen er modtaget af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne holdninger og meninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...