12.02.2018

Anmeldereksemplar: Monsun af stjerner:

Monsun af Stjerner 

Titel: Monsun af stjerner.

Forfatter: Katrine Williams.

Forlaget: Mellemgaard. 

Udgivet: 09/02-2018.

Antal sider: 356.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er blevet sendt af Mellemgaard forlag til anmeldelse, så
mange tak til dem.


Stella. 

Året er 1986. Den 16 årige Stella er lige flyttet til Australien efter en tragisk ulykke, hvor hun mistede sin bedste veninde.
På sit college får hun nye veninder, Alyssa og Nena, og møder den charmerende Castor, og den mystiske Jared.
Hun modtager en gave fra en mystisk dreng - en perle - der forbinder hende til en fortid fyldt med bedrageri og mord. 
Grænsen mellem virkelighed og hallucinationer viskes ud.
Situationen spidser til, og hun er nød til at træffe et skæbnesvangert valg mellem de gode og det onde. 
Det er kun et spørgsmål om tid, før hun bliver indhentet af fortiden. 
Monsun af stjerner er første bind i den planlagte serie, Sjælealkymi, hvor kærlighed, venskab og skæbnesvanger valg strækker sig hen over tid. 


Monsun af stjerner, sprang virkelig mine forventninger, og var noget mere spændende end jeg lige troede i starten. 
Bogen er spækket med handling fra det første kapitel af, og jeg synes ikke på noget tidspunkt at den manglede detaljer for at jeg kunne skabet et ordenligt billede af omgivelserne som hende her Stella hun bevæger sig rundt i.

Stella er en ung og stærk pige, efter ulykken og at hun mistede sin bedste ven, og rent faktisk skulle flytte flere tusind km væk fra danmark, og bo alene sammen med sin moster, formår hun alligevel og virke forholdsvis stabil og klare sig godt. 
Egentlig synes jeg ret godt om Stella, for hun er stædig og sig selv, og jeg kunne sagtens forstille hende som en ægte person. 

Selve bogen blander sig lidt med noget fortid og noget nutid for hende her Stella. Og i starten var jeg en smule forvirret over hvorfor man ligepludselig så helt tilbage til 1835, men det får man faktisk forklaring på længere inde i bogen.

Da jeg først satte mig til rette med Monsun af stjerner, kunne jeg faktisk ikke lægge den fra mig igen, ikke før jeg havde læst den færdig. Og jeg må sige at slutningen overraskede mig alligevel en del, og kan kun sige at jeg nu glæder mig til at læse den næste bog i serien. 

Jeg vil dog ikke kalde bogen letlæselig, den er lidt lang og så der en masse tekst på siderne. Men trods at der er massere af tekst, og en del sider. Så følte jeg ikke behovet for at skulle sidde og kigge tilbage i kapitlerne for at kunne følge med, for sproget gjorde det let at følge med, da det er ret flydende.

Jeg vil helt klart anbefale bogen til alle der er til bøger hvor det strækker sig over tiden, og svære valg mellem det gode og det onde.



Bogen er modtaget af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egen holdninger og meninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...