31.03.2018

Anmeldereksemplar: Dominic-Trilogi - Englens død.

Englens død.

Titel: Englens død.

Serie titel: Dominic- trilogi - #3.

Forfatter: Pernille Kim Vørs. 

Forlaget: Mellemgaard.

Udgivet: 01/06-2016.

Antal sider: 361.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af mellemgaard til anmeldelse, så mange tak!

Løgne og hemmeligheder.

Alt er vendt op og ned i Catharinas liv, efter hun er blevet introduceret for Ian Dominics verden. Til trods for de voldsomme ting, som han har udsat hende for, har han stadig en plads i hendes hjerte. 
Da han erklærer sin kærlighed til hende, sætter hun ham ubevidst på en prøve, men i virkeligheden er det hende selv, der igen bliver udfordret, da hun finder ud af Ians livslange hemmelighed. 
Den hemmelighed, der til dels er skyld i hans mørke side. Catharina kan ikke lade hemmeligheden ligge og begynder derfor at grave dybere i Ians fortid – uden hans viden. Men en fortid kan være hemmeligholdt af så mange årsager. Det er ikke kun Ian, der har interesse i at holde sandheden skjult, andre med mere dystre intentioner ser også gerne at fortiden forbliver fortid.



Hemmeligheder, og flere hemmeligheder, de bliver ved med at dukke op, og bliver de fortalt af den forkerte, ja så det næsten helt sikkert det måske går galt.

Jeg har nu fået læst afslutningen på Catharina og Dominics stormene og interessante forhold. Og jeg kan kun sige, hvis jeg troede der var meget drama i de to første, så der altså det dobbelte i den sidste her.
Da jeg først begyndte på Englens død, kunne jeg slet ikke slippe den igen. Hver gang jeg tænkte jeg ville tage en pause, så kom der endnu mere spænding der gjorde jeg ikke kunne lægge den fra mig igen. Og nu tænker i sikker, det overdrivelse, men nej jeg kunne virkelig ikke lægge den fra mig. 
Selv om bogen er over 100 sider kortere end de første to var, følte jeg faktisk der skete meget mere i den her ende de andre. 

Da Catharina opdager at Dominic rent faktisk har hemmeligheder hun ikke kan vride ud af ham, tager hun sagen i egen hånd, og begynder at snage lidt.
Dominic derimod er faktisk begyndt at blive lidt blød, eftersom Catharina er begyndt at få følelser frem i ham, men vil forholdet holde hvis han ikke åbner helt op over for hende?

Den måde Dominic reagere på i løbet af starten af bogen efter der bliver afsløret noget, overraskede mig egentlig ikke, men den måde han så reagere på længere inde i bogen på noget han rendt faktisk selv bad Catharina hårdt og kontant om at gøre, og hun så gør det, den overraskede mig faktisk rigtig meget. ( Og det kan måske lyde forvirrende, fordi hvad snakker jeg om? Læs bogen og find ud af det, tvivler ikke på at når i når til det sted, at i rent faktisk ved hvad jeg skriver om så.) 

Ja jeg ved jeg faktisk ikke har nævnt Rebekka i nogle af de første anmeldelser, men det gør jeg så lige kort nu. Rebekka er en rigtig god veninde, hun er ivrig og sød. Men hun har dog sine egne problemer, som man høre lidt om i løbet af alle bøgerne, men egentlig mest i den sidste her. Jeg kan rigtig godt lide hende.

Igennem hele serien er jeg blevet overrakset gang på gang, selv om jeg rent faktisk godt  vidste hvordan nogle af tingene ville forløbe sig, men jeg vidste jo ikke konkret hvordan deres forhold ville spire og ende. 
Pernille har virkelig formået af få skrevet en trilogi der fastholder læseren, uden det bliver overdrevet, kedeligt eller urealistisk. Den er til at leve sig ind i.

Jeg sad faktisk en del gange hvor tårene bare trillede ned over kinderne fordi der var så meget drama og sorg igennem den sidste her. (Dog ikke for at afsløre noget jo) Men dog ikke kun triste tåre, også glædeståre. 


Det her er hvert fald en serie jeg vil anbefale til alle jer læsere der er til en spændende erotisk, og humoristisk trilogi. 
Jeg kan hvert fald næsten ikke vente på mere fra Pernille K. Vørs af. 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...