07.03.2018

Anmeldereksemplar: Shitstorm.

SHITSTORM.

Titel: Shitstorm.

Forfatter: Kristoffer J. Andersen.

Forlaget: Tellerup. 

Udgivet: 26/02-2018.

Antal sider: 206.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt til anmeldelse af forlaget Tellerup, så mange tak!.






Shitstorm.

Hey dig! - Ja dig der står med bogen. 
Vi ved hvem du er! 
Yeah Right tænker du, men det rigtigt.
Bogen indeholder en microchip der snakker sammen med din Facebook-app så vi ved hvem du er.
Nej du kan ikke finde den. 
Okay tænker du. Og hvad så? 
Så læs den her bog. 
Hvis du ikke gør det, så har vi en Facebook-gruppe med 2000 medlemmer der sviner dig til på nettet.
Vi skræddersyger naturligvis vores løgnehistorier lige præcis til dig. 
¨Måske skriver vi du har været sammen med en du absolut ikke har været sammen med.
Måske skriver vi du har stjålet. Eller at du har snydt til en vigtig prøve. 
Men det ikke rigtigt, tænker du? Ingen vil tro på det.
2000 delinger og likes får alle til at tro på det. Og ingen faktatjekker den slags.
Er du klar til en shitstorm? Hvis ikke, så læs bogen. Så skal vi vise dig hvad man virkelig kan gøre på nettet. 


Jeg blev meget overraket da jeg gik i gang med den her bog, jeg havde slet ikke forventet at den ville være så gennemtænkt. 
Den her bog viser virkelig hvor meget der kan gå galt på internettet. 

Kristoffer J. Andersen, har virkelig fået skrevet en spændende, men også seriøs bog omkring hvad der kan ske på nettet hvis man måske siger det forkerte, gør det forkerte, eller træder forkert over for nogle folk.

Ungdommen i dag, vil jeg selv sige er ødelagt. De unge ( Nu jeg selv ung, men opføre mig dog ikke sådan) i dag, de er ofte u-høflige, arrogante, grove i deres sprog, og ondskabsfulde over for dem de mener ikke passer ind, eller fordi de synes det er sjovt at mobbe andre.
Det trist at det både sker på nettet, og face to face. Og det synes jeg faktisk at Kristoffer får vist godt frem i sin bog. Dog blev jeg overrasket over det fordi det netop er en voksen mand der har skrevet den. 
Ofte får jeg indblikket i at de voksne ikke forstår helt hvordan det er at være ung i dag, men det har han altså.

Jeg kan virkelig godt lide ReFa, og karakteren Martin. 
Martin er den der, der gerne vil hjælpe andre. (Ikke for at Spoile for meget) Det hvert fald hvad man tror i starten. 
Og når jeg skriver jeg kan lide dem/ham, så mener jeg måden Kristoffer J. Andersen har beskrevet dem. 

Alle karakterene er egentlig ret godt beskrevet, i deres væremåder, sociale omgangskreds, og deres holdninger til det rigtige og forkerte.

Sproget passer faktisk også meget ind med den alders gruppe, dog er der selvfølgelig nogle ord der ikke bliver brugt så meget den dag i dag i 2018, men ellers passer sproget meget godt ind.
Ud over det, så er bogen letlæselig, kort og nem at komme igennem. Hvis man da ser bort fra det faktisk er et alvorligt emne der bliver taget op.


Jeg vil hvert fald anbefale denne bog til alle læsere, både voksne og unge.



Bogen er tilsendt til anmeldelse af forlaget, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...