28.04.2018

Anmeldereksemplar: Mørkets Søn #3 - Sikanias Arvinger.

Mørkets søn #3.

Titel: Mørkets søn #3 - Sikanias arvinger. 

Forfattere: Jeanette Hedengran og Tina Sandahl. 

Forlaget: Ulven og Uglen.

Udgivet: 21/08-2017.

Antal sider: 625.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, så mange tak!


Vil han blive stødt af tronen, for hvad han har gjort?

Sikania har vundet krigen mod Koru, men hjemme i Heikan venter andre fjender på Destan. Han har altid handlet før han tænkte, og konsekvenser af gamle beslutninger sniger sig nu ind på ham. Snart er det ikke kun Destan selv der er i fare, men alt hvad han har kæmpet for, og de mennesker der betyder mest for ham.

Destan har lært af sine fejl, men er omverdenen parat til at tilgive? Selv valg truffet af kærlighed kan gøre ondt, og Destan må manøvrere i en verden af folk han har svigtet. Hvis kærligheden kan overvinde døden, kan den så overleve alt?



Jeg har nu fået læst den sidste del at Mørkets Søn trilogien. Og jeg kan kun sige, Jeg er vild med den! Igennem hele anden bog, kæmpede han jo med at holde sig på tronen, og vække Celina fra de døde. Men jeg skal være ærlig jeg sad igennem hele bog to og tænke "HA, det sker aldrig makker!" Og så da jeg læste den sidste side i bog to, der måtte jeg æde mine ord, for han gjorde det. 

Sikania har vundet krigen. Destan har fået vækket Celina, men vil hans undersåtter støtte ham hvis de finder ud af han har brugt sort magi? 
Ja det jo et godt spørgsmål.

Tredje bog starter faktisk fra hvor anden bog sluttede. Og jeg sad med en knude i maven igennem største delen af bogen. For på intet tidspunkt er den kedelig. Der er hele tiden et eller andet der går hen og spænder ben for Destan, som egentlig gør det hele lidt mere interessant at følge ham. For hvordan vil han takle det når der er mere der går galt for ham?
Vil han forblive den gode person Celina har gjort han til, eller vil han gå tilbage i sine gamle mønstre og blive en dårlig hersker?
Læs bogen.

Igennem alle tre bøger formår sproget, handlingerne, detaljerne, og de her følelser der er blevet lagt i de forskellige personer så de er som det er, formår begge forfatterene at følge hinanden og gøre det flydende og let at forstå. Selvom der måske er lidt meget tekst på siderne, og at den sidste her er lidt små tyk, så de utroligt lette at komme igennem. 
Normalt er jeg skeptisk når jeg ser det to forfattere om et værk. For kan de nu holde tempoet og ikke få blandet to forskellige skrivestile ind i hinanden. Men det har Jeanette og Tina ikke fået gjort, det har fået skabt nogle gode bøger. 

Destan og Celina, er nogle skønne personer at følge igennem alle de her kampe de nu bliver sat ud for, de aldrig kedelige. De nemme at holde af selv om man måske engang mellem holder mere med den ene end den anden, hvis i forstår. 
Jeg har hvert fald haft en fornøjelse ved at følge dem igennem alle tre bøger, og de kan helt klart anbefales, hvis i altså er til fantasy.



Bogen er modtaget til anmeldelse af forlaget, og er udelukket blevet anmeldt efter egne holdninger og meninger om bogen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...