16.05.2018

Anmeldelse på: Six of Crows #1 - Kragens kald.

Kragens kald.

Titel: Six of Crows - Kragens kald.

Original titel: Six of Crows.

Forfatter: Leigh Bardugo.

Udgivet på dansk ved: Carlsenpuls.

Udgivet på dansk den: 15/02-2018.

Antal sider: 459.

Antal stjerner: 6/5.




Er det umulige, muligt?

Seks forbrydere - én umulig opgave! Kaz er et kriminelt geni, som har svært ved at sige nej til en umulig opgave. Med hjælp fra fem livsfarlige forbrydere, der hver især besidder særlige praktiske og magiske evner, vil han forsøge at befri et gidsel fra en uindtagelig fæstning. 
Belønningen er enorm - men dødstruslen er lige så stor. Den værste trussel ... er dem selv.



Kragens kald overgik alle mine forventninger og tog mig med storm. Aldrig har jeg læst en bog som denne, og derfor har jeg tilladt mig selv at lade denne bog få 6 stjerner istedet for kun 5, for 5 ville slet ikke være nok.

Kragens kald er utroligt spændende. Forfatteren har virkelig formået at få skabt noget utroligt. Den har virkelig den rette mængde af det hele. Der er massere af humor - Seriøsitet - Drama - Skænderiger - og så stiller den utroligt mange spørgsmål til det hele og overrasker meget. 

Jeg kunne på intet tidspunkt regne noget ud i løbet af denne bog, hver gang jeg prøvede at gætte mig til hvordan de ville bryde ind i den her fæstning, så var det det stik modsatte af hvad jeg havde gættet på. Hele tiden vender og drejer tingene sig, og jeg kunne ikke rigtigt finde ud af hvad der skulle ske, og det var hvad jeg så godt kunne lide ved den her bog, den var på ingen måder forudselig, og det gjorde den på intet tidspunkt var kedelig for mig. 

Jeg var vild med alle personerne i den her bog, de havde hver deres måde at være og opføre sig på. Dog var Kaz og Inej mine ynglings, der var bare noget over dem som jeg dog ikke lige kan sætte en finger på, men der gjorde at jeg blev helt vild med dem. 
Alle personerne var også rigtig godt detaljeret sådan at jeg følte jeg kunne få et ordenligt billede af hvem de hver og sær var. Og det samme med deres omgivelser. Der er generelt bare massere af detaljer med der gør jeg synes jeg så det som en film og ikke bare tekst på en side.

Jeg vil sige at den her bog er ikke ligefrem letlæselig, der er massere af tekst på siderne, sproget er lidt engang i mellem lidt kompliceret, det syntes jeg hvert fald det var. Men kapitlerne er dog ikke særligt lange, og så skifter de hele tiden mellem, Kas - Nina - Inej - Jesper og Mattihas. 
Jeg stødte dog også på nogle navne jeg slet ikke kunne udtale, fx Inej ved jeg virkelig ikke hvordan skal udtales..

Derfor får den også hele 6 stjerner, og jeg kan virkelig anbefale denne bog til alle jer læsere der er interesseret i en bog der hele tiden stiller flere og flere spørgsmål.
Og den slutning den havde har virkelig gjort mig utålmodig efter anden og sidste bog i serien, som heldigvis snart kommer på dansk også. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...